tisdag 2 oktober 2012

Äntligen får vi musta vår välsmakande kulturfrukt!

Är det inte fantastiskt - äpplet! Med hela sin prakt ger det glädjefärg åt vår hage. Jag plockar äpplen nästan varje dag till mina hästar och gör äppelkaka med havregrynsbaserad smulpaj. Vore roligt att få lite olika tips. Tryck på kommentar och ge tips på hur du gör..

Jag vill bara meddela att: Växtkraft åker till Strömmareds äppelmusteri på fredag kl. 8.15. Häng med! Om du vill musta en liter äpplen, så plocka 3 kilo. Helena - nyinflyttad i Istorp  med sin man - var med på kursen "Grön affärsglädje". Hon har bjudit in oss för att vi ska få se hur det går till att musta! Jag kan nästan inte hålla mig. GOTT GOTT GOTT :) (Studiebesök till Noas ark inställt). Samling hos Åsa. Hemma vid lunchtid.
Strömmareds äppelmusteri

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar